Eier Ablage ohne Männchen

ciwi92

New Member
Messages
1
Hallo ich habe mal eine Frage ich habe einen Conrau`s Zwerggecko lygodactylus ich habe sie seid knapp 6 Monaten sie ist aber alleine und hat 2 Eier abgelegt. Leider finde ich nichts passendes dazu im Internet könnte ihr mir viellt helfen brauchen die zwergeckos keine Männchen um befruchtete Eier abzulegen ?

danke im voraus

liebe Grüße ciwi92
 

Yvonne G

Administrator
Staff member
Messages
286
Location
Clovis, California
Hi, ciwi92: Please translate your posts into English, as this is an English-speaking Forum. I have used Google translate for you this first time, but after this your German posts will be deleted.



From Google translate:

Hello I have a question I have a Conrau`s pygmy gecko lygodactylus I have had her for almost 6 months but she is alone and has laid 2 eggs. Unfortunately, I can't find anything suitable on the internet. Could you help me? Do dwarf geckos not need males to lay fertilized eggs?

thanks in advance

Greetings ciwi92
 

acpart

Geck-cessories
Staff member
Messages
15,156
Location
Somerville, MA
Many day geckos lay without a male. The eggs are not fertile and will not hatch. She may eat them. Enjoy your gecko!

Viele Taggeckos liegen ohne Männchen. Die Eier sind nicht befruchtet und schlüpfen nicht. Sie darf sie essen. Genießen Sie Ihren Gecko!

Aliza
 

Visit our friends

Top